Tuesday, September 7, 2010

APA KAU PIKIR KAU DAH PANDAI SANGAT KE?

aku bengang betol dari semalam.bukan dari semalam je,dari sebelum2 ni lagi.siapa punca tak perlu la dibagitau,tapi ape puncanya,nih aku bagitau. sape yang cakap kos masscomm itu adalah senang meh datang sini aku lempang muka kau tiga kali kau nak?aku cukup benci bila orang tanya aku amek kos ape?n aku jawab,masscomm @ komunikasi.dan dibalas balik,owh senang je kan bukan susah mana.kepala hots engkau!belom tentu kau tau ape itu komunikasi.apa kau pikir amek komunikasi semudah belajar ABC?eh manusia, kalau semudah itu la komunikasi nih,takdela kos tu diwujudkan dalam IPT kau tau x?kau cuma tau cakap je,hakikatnye ape yang kau tau?kau tau nama kos kau gah sangat,pelik n lidah berbelit2 nak sebut atau bila kau sebut je orang kagum mendengar,dah cukup membuktikan yang kau tuh pandai la?

kau pikir orang2 media dalam malaysia ni wujud dari mana?ye mungkin sesetengah mereka amek kos lain dan tersasar bidang kerja.tapi tanpa 'orang-orang' seperti kami, tak wujud wartawan,pengamal media,pembikin filem,skrip,drama,berita n setiap cerita2 yang kau tonton di tv. kau tak kan dapat tahu setiap isu2 semasa tanpa orang media macam kami yang menyediakan semuanya pada kau.apa kau pikir majalah2 yang kau baca,orang yang tak berilmu ke yang menulis setiap isi rencananya?kau pikir setiap syarikat boleh bergerak dengan begitu maju tanpa adanya pegawai perhubungan awam yang terlatih dan diajar dari kos komunikasi  ni?kau cuba tanya semua syarikat dalam malaysia,kalau takde pergawai perhubungan awam susah atau senang nak menggerakkan organisasi tersebut?itu hanya seciput bidang kerja yang aku beri contoh. apa kau pikir kalau kau amek matematik,kau otak kiri n kami otak ape?otak udang?ape punya sempit la pikiran kau nih!n kalau kau amek kos undang-undang,sudah cukup pandai la kau berdebat macam kau sorang jela yang pandai berkata-kata,pandai dalam segala hal undang-undang negara.kalau begitu mari berbicara tentang undang-undang media dengan aku.mahu?

setiap kos ade susah dan senangnya.siapa yang belajar,dia lebih mengetahui peritnya.jangan kau bijak berkata-kata je padahal kau hanya bercakap kosong umpama otak kau yang kosong tu.jangan jadi melayu kuno yang berfikiran kalau amek medic,wah hebat nye nanti jadi doctor.weh itu hanya fikiran orang kampung yang duduk dekat hulu tak tau ape2.sebelom bercakap,pikir dulu.jangan menampakkan sangat kebodohan kau yang kononnya amek kos hebat sangat tu.




nah,TAKE THIS.









HISHHH BULAN PUASA BIKIN AKU MARAH!




No comments:

Post a Comment