Thursday, December 16, 2010

perbualan dengan si bongsu


beberapa jam sebelum keluar rumah tengok muvie :


aku : cepat2 pilih nak keluar pergi mana?

adek-adek : mana2 pon takpe. asalkan kita tengok muvie.

aku : ok baby (si bongsu), baby pilih nak pegi mana? klcc, mid valley ke time square?

baby : emmm... (agak lama berpikir)...haa LOWYAT? ape kate pergi situ pulak?

aku : (mata menjeling pandang2 yang lain)..dan, 


HAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHA

apasal laa sengal sangat adek aku ni. ok next time wajib bawak dia pergi low yat. kesian dia. hehe


dalam wayang :


aku : ayyokk baby, dia tulis cerita ni untuk 13 tahun ke atas je. bawah 13 tahun boleh keluar sekarang.

baby : eh mana ade. dia tak tulis macam tu pon.

aku : iye laa. dia tulis macam tu tadi. tak nampak ke? haa pegi2 cepat. baby dengan adek kene keluar sekarang. cepat la, kejap lagi ade orang datang cek.

baby : eh tapi tadi baby nampak dia tulis bawah 13 tahun boleh tengok. tapi kena ade bimbingan?

aku : itu kalau ade orang nak bimbing. sape nak bimbing kau?

baby : emmm...(berpikir)...
bimbing diri sendiri?



hmmmmphhhhhhhhhh

=..="


3 comments:

  1. mmg xley membimbing adik2 akak neh! kim slm kat baby :D

    ReplyDelete
  2. hahaha, bimbing membimbing ni perkara payah...
    haha

    ReplyDelete
  3. enol n adam : dorang bimbing diri sendiri sudah laa. hahaha

    ReplyDelete