Monday, October 3, 2011

just saying..

semalam ada yang mesej aku n tanya entry terbaru ni untuk dia lagi ke?ohh please..kenapa kau nak tanya begitu? it's general bebeh. aku cuma meluahkan apa aku rasa. aku rasa diri aku terlalu diambil kesempatan bila aku ni jenis suka buat tak taw or malas nak tegor bila kawan sendiri menyakitkan hati aku. maksud tegor disini, bukan dari segi percakapan saja. tapi tegor dengan membuat muka ataw apa2 yang sama waktu dengannya yang membawa maksud, aku tak suka n aku terasa. no, aku bukan macam tu. bile aku terasa, aku tetap layan orang seperti biasa. aku tak tunjuk.

paham tak?

bila aku ni seorang yang berperangai begitu, orang ambil kesempatan. ramai dah buat macam tu. jadi aku bagitahu ape aku rasa. aku tak tuju kepada siapa2 specific. aku tuju kepada semua orang yang bergelar kawan. rasanya sebelum ni pon aku ade post benda yang hampir sama. dan ade dua orang tanya aku berkaitan entry itu sebab rasa seolah2 aku cakap tentang mereka. senang cerita begini, kalau kau tak buat macam tu, tak perlu terasa. kalau kau buat dan kau terasa, pleaseee..jaga laa hati kawan. itu saja. mudah bukan? i'm easily to forgive n forget. lagi pon, i'm easy going person. aku tak ambil sesuatu isu too serious. dah besar kan..

memang cara aku meluahkan disini. dan bukan didepan. sebab aku memang begitu. aku tak pandai nak tegor orang secara personal. accept me for who i am. ade orang suke cakap depan2, ade orang begini cara nya. so this is me. kenapa aku tak suke tegor depan2? mungkin aku terlalu menjaga hati orang. mungkin....kalau lidah aku mula berkata2, aku takut ianya lebih tajam dari tulisan aku..

stop laa anta mesej tanya begitu. anda tidak begitu pon. kalau anda begitu sekali pon, terima saja laa ape yang saya rasa ini. ini opinion saya, perasaan saya. takkan salah meluahkan perasaan sendiri? saya cakap ini umum ye kawan2 :)

No comments:

Post a Comment