Wednesday, October 5, 2011

mak abah takde dekat sini. pergi haji. sedih.. susah nak gambarkan perasaan ni macam mana. yang pasti perasaan ni betul2 buat aku emosi..


ape jadi kat sekeliling aku tak mampu jauhkan aku dengan perasaan ni. emosi aku tak stabil.. tak pernah lagi mak abah tinggalkan aku n yang lain2 sejauh ni..

sebelum keluar pintu rumah abah laungkan azan dan baca doa.. doa abah betul2 sayu..syahdu..abah menangis..jarang aku dapat tengok abah menangis. dan waktu tu semua menangis..

sedih aku tengok mak cium leen waktu leen tengah tidur. aku mengintai dari balik pintu..

abah usung dua luggage besar. satu mak punya dan satu abah punya. mak tak mampu nak bawak luggage seberat tu.. dengan keadaan mak, bertambah buat aku sedih dan risau..

jasad aku disini..hati aku, pikiran aku kat rumah. aku fikir adik2..bile teringat pesanan mak, aku jadi sedih balik..

semoga Allah permudahkan urusan emak dan abah disana..aminn..semoga selamat pergi dan pulang..

No comments:

Post a Comment