Sunday, November 14, 2010

entry untuk adek!


sebenarnye ade 3 orang adek. tapi yang memang dipanggil dengan panggilan adek, sorang je. satu2nya anak lelaki dalam family.



hoh amek kau gambar macam pondan aku kasi masuk.


muhammad faris hilmi

suka betol melompat macam monyet. kakak dia pon ape kurangnye.

memandangkan dia sorang je anak lelaki, memang dia selalu kena buli ngan kakak2 dia terutama aku. contoh2 buli adalah seperti berikut :


1.  pegi beli topup


2.  pegi beli keropok mamee atau keropok jj perisa pizza dekat rumah acik faridah. sambil2 tu suruh dia tengok kalau anak laki acik faridah ade tak dekat rumah.hihihi


3.  suruh amek barang kat tingkat atas. sebab aku memang malas nak naik atas bila dah duduk bawah. penat taw tak. aku dah hafal rumah aku ade 18 anak tangga untuk naek ke tingkat atas. jadi adek2 akan menjadi mangsa.


5 minit pertama :  "adek amek kan hp.tertinggal la kat dalam bilik aku". 

10 minit kemudian : "adek amek kan tuala kat atas"

8 minit kemudian : "adek tolong amek kan bakul kain kat atas" 

 3 minit kemudian : "adek...." 

adek : "eh bole tak naek atas amek sendiri? penat laaaa!"

HAHAHAHA


4.  bila dia bertuala time lepas mandi, suka buat acah2 nak kejar dia n membuat percubaan mencabut tuala dia. mencicit dia lari masuk bilik. kadang2 nak terjatuh dia lari.


5.  dan perkara yang paling selalu dia kena buli,amek gambar aku. selagi gambar tak jadi n tak cantek, selagi tu aku suruh dia amek gambar tak berhenti. muka merah2, idung kebang kempis tahan marah. haha. eh idong kembang kempis? encik ombu..



adek ni seorang yang panas baran sikit. perangai sebijik macam abah. prongah tak tentu pasal. pantang ditegur sikit je silap dia, mula laa nak mengamuk. tak kira sape sume dia marah. aku memang selalu gaduh dengan adek. ingat lagi, pernah gaduh dengan dia, dia nak  baling buah kelapa kat aku. fish sungguh perangai dia. tapi nakal2 dia pun, satu yang buat aku bangga dengan dia. dia seorang yang pandai. dari darjah 1 sampai sekarang, dia duduk dekat kelas first je. kadang2 dia tak dapat no1-3 pon dalam kelas, tapi peratus setiap subjek mesti tinggi2. masa darjah dua lagi, adek dah dapat tawaran jadi pengawas. tapi masuk darjah tiga dah kena pecat. sebab dia malas nak bertugas jaga kelas n malas suruh budak2 pegi perhimpunan T_T


disebabkan adek beradek aku semua perempuan, dulu masa kecik2 adek suka mintak nak pakai tudung. kitorang panggil dia aminah -__-"






hoh sampai terbukak butang seluar. over sangat dah tu.


adek mencapai kegembiraan di tahap maksima yang tak mampu dikawal lagi.


saja je letak gambar masa kakak aku konvo. gambar ni je yang ade gambar2 adek dalam laptop aku. eyy suka sangat melompat dorang neh kalau bergambar. tak berkenan i tengok.




eh cakap macam keling jugak aku neh.



adek ni memang suka bergambar atas katel. eee tak berkenan betol aku. kali ni memang betol2 tak berkenan. aku tak suka amek gambar atas katil.









eh tercakap macam keling lagi sekali. hehe

ehh ni da lari dari motif sebenar buat entry ni. sebenarnye nak ucap tahniah kat adek aku, 

dapat 5A dalam UPSR. im proud with u adek! harap2 adek dapat sekolah berasrama penuh yang dia mintak. aku tak suka sebenarnya dia masuk asrama. sebab takut dia terpengaruh. n paling penting takut dia mula belajar hisap rokok dekat asrama nanti. macam encik ombu. dok asrama da pandai hisap rokok. ape nak jadi ni. eyy rokok membahayakan kesihatan (haha selingan) 

tapi dah itu yang adek n parents aku nak. takpela, ape2 pon semoga setiap keputusan yang dibuat adalah yang terbaik untuk adek. ini baru permulaan. semoga adek dapat meneruskan kejayaan ni sampai bila2.

aku dah terjanji nak bagi adek PSP or HP kalau dia dapat 5A. sekarang dia da dapat tapi aku takde duet. haha. dulu janji sebab aku masih keje, n tak expect pon aku akan sambung study. aku harap dia melupakan janji tu n sabar menunggu kepulangan aku besok sebab aku akan belanja dia makan tosai jela kat mapley. hahaha.


oh besok paper yang paling digeruni di abad ini. paper Wang yang dicintai.


okeh babai nak study, tido, study, tido. makan.
encik ombu, study laaa. banyak main neh. eyyy hehe.




No comments:

Post a Comment